Fruit market with various colorful fresh fruits and vegetables

Čuvanje voća i povrća

Dolazi ljeto, vrućine i puno svježeg povrća i voća. Voće i povrće je hrana najbogatijia vitaminima ali ukoliko se ne čuva pravilo vrlo brzo gubi kvalitetu. Ljetni mjeseci donose vrućine koje ubrzavaju postupak kvarenja namjernica, stoga treba pripaziti na uvijete čuvanja hrane.

Evo nekoliko savjeta za čuvanje ovih zdravih namjernica:

-Jabuke mogu očuvati svježinu i do dva tjedna ukoliko se pohrane u kartonsku kutiju i skladište u hladnjaku.

-Banane nakon kupovine razdvojite iz grozda na zasebne komade. Na taj način sprječavate njihovo brže sazrijevanje. Najbolje ih je držati u posudama s mogućnošću protoka zraka (zdjela za voće ili korpa s rupicma). Čuvajte ih odvojeno od drugog voća.

-Grožđe je najbolje neoprano držati u hladnjaku do konzumiranja. Nemojte ga držati u plastičnim vrećicama niti prati prije skladištenja. Pranjem se grožđe prije skladištenja oslobađa prljavštine, čime se na kožici zrna zadržava voda koja omogućava brži rast bakterija, a vlažnost stvaranje plijesani i kvarenje. Grozd svakako treba oprati prije konzumiranja.

-Limun (lemun) koji ćete iskoristi tijekom sedam dana držite u posudama s mogućnošću protoka zraka (najbolje korpi s rupicama). Ako ih planirate koristiti duže, skladištite ih u hladnjaku u posebmnoj posudi izdvojeno od drugog voća i povrća.

-Svježi kupus se može očuvati i nekoliko dana ukolilko se drži dalje od izvora topline, a na taj se način sprječava gubitak vitamin C. Tako se, na primjer, u istom vremenskom razdoblju skladištenja iz kupusa gubi skoro 10 puta više vitamina C, ako se čuva na 24°C u odnosu na 4°C.

-Svježi začini, meso ili riba namočeni u maslinovom ulju mogu stajati u hladnjaku i do nekoliko dana.

-Povrće se često kvari jer gubi vodu. Namakanjem povrća u hladnu vodu pola sata prije korištenja vratit će mu svježinu.

-Naranče će zadržati svježinu i sočan okus ako se drže na sobnoj temperaturi u korpi s rupicama kao i limuni.

U našim prodavaonicama svakodnevno potražite svježe voće i povrće.

Izvor: https://www.zzjzdnz.hr/hr/zdravlje/hrana-i-zdravlje/633

Newsletter